Wat is een originele verrassing voor een rustig en bescheiden familielid die 40 jaar word?

Hij houdt niet van grote kado's en in het middelpunt te staan. Eigenlijk wil hij het ongemerkt voorbij laten gaan, maar we willen hem toch een beetje verrassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (12)

Lekkere BBQ danwel een leuk uitje met het gezin naar een voor hem leuke plek, zwemmeer, museum, ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal samen een workshop volgen met een thema dat de jarige interesseert. Dan ben je samen iets leuks aan het doen, maar omdat iedereen iets aan het leren is, ligt de aandacht niet per se bij de Jarige Job.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dagje weg sturen met alle familie, iedereen vind het leuk, het het idee van 40 worden is er een beetje vanaf omdat je het niet op de dag zelf hoeft te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rondvaart door de sloten van dwarsgracht en daarna lekker pannekoeken eten.
Zelf een warm en koud buffet maken.
Huur een paar tandems en ga met de hele groep een eindje lol trappen en daarna lekker broodjes eten
Huur een huifkar en maak daar een tochtje mee en daarna ergens lekker een sorbet eten
Of met zn allen op een terrasje een sorbet eten en koop een mooi horloge wat ie dan krijgt met iets erin gegraveerd.
Of hang eens voor de gein slingers en balonnen op en verras hem met een familie foto.
Koop een bon voor een verwen dagje.
Of koop een lekkere fles champagne met een hele mooie kaart erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat misschien niet leuk vinden wat ik zeg, maar als hij het ongemerkt voorbij wil laten gaan, waarom laat je het dan niet ongemerkt voorbij gaan?
Mijn man is ook zo, en hij zou het vreselijk vinden als we zoiets deden.
Weet je zeker dat hij het wel leuk zou vinden?
Mijn voorstel is: laat iemand eens polsen of hij het wel leuk zou vinden?
Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen over iemand anders waar een verrassing voor werd georganiseerd en kijken hoe hij er op reageert.
Denk je dat hij bescheiden is, en het stiekem wel leuk zou vinden, of zou hij zich echt vervelend voelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets waar ik nu mee bezig ben voor mijn broer: een vriendenboek. Laat al zijn familie, vrienden en kennissen die belangrijk voor hem zijn een stukje schrijven met waarom ze hem zo waarderen, want hun leukste herinnering is met hem en laat ze foto's meesturen. Dan kun je bv met de hema album software zelf een heel mooi boek maken. De gebruiksvriendelijkheid van die software is heel groot, je hoeft geen specifieke kennis te hebben van computers om het te gebruiken. Via de computer kun je hem dan meteen bij de HEMA bestellen en binnen een paar dagen heb je hem in huis!
Zie de link hieronder om de software te downloaden:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik een fotoboek maken, met leuke kleine gedichtjes erin/erbij, lieve opbeurende woorden, grapjes, en mooie plaatjes, foto's van familie of andere mooie dingen ( waar hij van houdt of wat je hem wenst of wil laten zien.. foto's van luchtballonnen? van motoren? van taart? van kleinkinderen? van zijn hobby?)

Dit wordt een erg persoonlijk boek/album, en iets wat herlezen en bewaard kan worden, en bovendien stilletjes in een hoekje opengemaakt en gelezen kan worden!

Zo ongemerkt als hij maar wil. Er kunnen allerlei dingen in die in een envelop passen. ( 40 stuks?) met krasloten, een rustige rondvaart door een of andere stad, een museumkaartje, en alles wat verder plat of klein is, leuke kaartjes enzo.

Wordt vaak erg gewaardeerd, omdat het zo persoonlijk is! Wij hebben dit gedaan voor het 35 jarig trouwfeest van mijn schoonouders en het was een groot succes. Ze hadden namelijk alles al, en 35 enveloppen openmaken was al een feest en grap op zich. Maar, ik vermoed dat voor een verjaardag een album of boek maken leuker is.

Veel plezier en succes met maken!

Toegevoegd na 28 minuten:
* ik vergeet nog de tegoedbon voor een dikke vette taart natuurlijk he?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon iets laten bezorgen ,ken hem niet dus weet niet wat hij leuk vind of lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan is de verrassing te voldoen aan zijn wens , en uiteraard wel een kaartje sturen , of bel hem even voor te feliciteren !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou respecteren dat hij het ongemerkt voorbij wil laten gaan en zeker niet met meerdere mensen een verrassing gaan organiseren.
Wat misschien wel goed is voor zijn zelfvertrouwen is dat mensen die hij kent hem iets schrijven wat ze zo waarderen in hem en dat bundelen in een boek of map met wat foto's erbij van die mensen en van hem.
Hij zal misschien niet veel op foto's staan omdat hij daar, gezien jouw beschrijving, niet van houdt.
Waar houdt hij wel van? Vindt hij het misschien leuk om een bijzonder boek te krijgen die hij nooit voor zichzelf zou kopen over een onderwerp dat hem boeit?
Is er een boek of DVD over de buurt waar hij is opgegroeid? Houdt hij van bepaalde muziek waar je iets speciaals over kunt vinden? Ondanks dat hij niet graag in de belangstelling staat is het wel fijn om hem op een eenvoudige manier te laten weten dat jullie dat respecteren en wel aan hem denken!

Sluit dus vooral aan bij wat HIJ leuk zou vinden en niet bij wat jullie vinden wat hij leuk moet vinden of wat goed voor hem is. Dan is de kans groot dat je de plank mis slaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ken de interresses niet van deze persoon, maar mijn vader is ook zo, die wilde niks voor vaderdag, maar hij is helemaal gek van wielrennen, dus heb hem een "wieler-tourspecial" gekocht, bescheiden cadeau maar toch heel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EEn seizoenskaart van zijn favourite voetbalclub